PRIMAVERA SPORT

Hidratáló zóna

AHHOZ, HOGY SZERVEZETÜNK MEGFELELŐEN TUDJON
REAGÁLNI MINDEN IGÉNYBEVÉTELRE, ÉS AZ AZT KÖVETŐ
REGENERÁLÓDÁS MINÉL GYORSABB ÉS HATÉKONYABB LEGYEN,
RENDKÍVÜL FONTOS A HIDRATÁLÁS.

AZ ALÁBBI PONTOKBAN ÖSSZEGYŰJTÖTTÜK AZ EZZEL
KAPCSOLATOS LEGFONTOSABB TUDNIVALÓKAT
ÉRDEKESSÉGEKET.

Minden olyan esetben, amikor szervezetünk energiaigénye növekszik, a folyadékigény is nő.
Éppen ezért sportoláskor fokozottan oda kell figyelni a vízpótlásra.

Egy órányi intenzív sportolás és az ezzel járó izzadás akár másfél liter
folyadékveszteséget is előidézhet a szervezetben. A testtömeg két százalékának
megfelelő vízveszteség esetén a vér már nem tud elegendő oxigént szállítani az
izmokhoz, ezért azok hamar kifáradnak és akár 10%-os teljesítményromlás is felléphet.

Vízpótlás

Nélkülözhetetlen anyagok

Testedzés vagy fizikai munka hatására nemcsak folyadékot veszítünk, hanem
értékes ásványi anyagokat is. Ezek pótlására, ha az aktivitás 90 percnél rövidebb,
az ásványvíz a legideálisabb, hiszen tartalmazza a legszükségesebb ásványi anyagokat:
a nátrium, a kálium és a magnézium az izommunkához, a kalcium pedig a csontok
egészségéhez nélkülözhetetlen. A víz fontos szerepet játszik testünk hűtésében is, a szervezet folyadékhiánya
ugyanis felhevülést okozhat, ami jelentősen csökkentheti a sportteljesítményt.

MENNYI VÍZ VAN AZ EMBERI TESTBEN?

VÉR 83%
Vér 83% víz
Vese 83% víz
Kötőszövet 60% víz
Zsír 20% víz
Bőr 70% víz
Csontok 22% víz
Izmok 76% víz
Máj 86% víz
Agy 74,5% víz

Mikor és mennyit?

ELŐTTE:
Sport előtt fél-egy órával tanácsos fél liter ásványvizet meginni.

KÖZBEN:
15-20 percenként 1-2 dl víz elfogyasztása az ideális.

UTÁNA:
Az edzést követő két órán belül fél-egy liter (vagy több, a folyadékveszteségtől függően) ásványvizet célszerű meginni, még ha nem is vagyunk szomjasak. Ügyelni kell azonban arra, hogy ne egyszerre, hanem fokozatosan vegyük magunkhoz ezt a mennyiséget.

Hidratáló piramis

Alakítsd át folyadékbeviteli szokásaidat!

A folyadékbevitelt mutató piramissal megmutatjuk neked, hogy mennyi
„elbújtatott” kalóriát viszel be a szervezetedbe különféle italok elfogyasztásával
nap, mint nap. Egyfajta iránytűként működik és jelzi, mennyi kalóriát juttatsz
be egy adott termék megivásával.

Átlagosan a napi kalóriaszükséglet 20%-át italok formájában szerezzük be,
míg kutatók ezt az értéket 10%-ra javasolják mérsékelni. Ez azt jelenti, hogy
egy felnőtt ajánlott napi kb 2000 kalóriabeviteléből 200-300 kalóriát az ital emészt fel.
Érdemes tehát megfontoltan frissítő italt választani.

A dzsúzok számos vitamint és tápanyagot tartalmaznak, a sportitalok képesek pótolni az izzadással leadott anyagokat és a felhasznált energiát, növelik a teljesítményt nátrium hozzáadásával.
· Szóval mennyi juice-re / sport-italra van szükséged naponta?
· Kb 115 kalória poharanként, 1 pohárra.
A tej számos vitamint tartalmaz, kiváló kálcium forrás, mely a csontépítésben játszik nagy szerepet. Érdemes ügyelni a nagy kalóriatartalmú tej fölére. Egyes kutatók szerint a felnőtt gyomor nem tartalmaz a tej lebontásához szükséges enzimeket.
· Szóval mennyi tejre van szükséged naponta?
· 100 kalória poharanként (1,5%-os tejből), 2 pohárral.
Mindkettő javítja a szellemi tevékenységet és erősíti az izmok összehúzó képességét, növeli a sportteljesítményt, csökkenti a fáradtságot a vázizomrendszerben, kellemes közérzetet okoz. A szabadgyököket megkötő antioxidáns tartalma miatt hozzájárul az egészséges életmódhoz. Ugyanakkor vízhajtó hatású.
· Szóval mennyi kávéra/teára van szükséged naponta?
· 2 csésze kávéra, kb 50 kalória, 4 csésze teára, 0 kalória.
Az ember étel nélkül hetekig is kibírja, víz nélkül másfél nap után meghal. Az emberi test kb 60%-a víz. A víz szerepe az emberi testben létfontosságú. A víz szállítja a tápanyagokat a sejtekhez, az anyagcsere során eltávolítja a felesleges terméket, rugalmassá teszi az ízületeket.
· Egy átlagembernek, aki 2200 kalóriát fogyaszt el naponta, kb 3 liter vízre van szüksége.

Primavera,
a frissítő jóbarát

Egyre nagyobb azoknak a tábora, akik rendszeresen kosárlabdáznak, futnak, kerékpároznak, azaz rendszeresen sportolnak kedvtelésből, szenvedélyből, kikapcsolódásból, vagy csak azért, mert nekik így kerek a világ, izomlázzal különböző helyeken, érezvén az izmaik feszülését a rajtpisztoly eldördülésekor és a boldogság mámorító érzésével célba éréskor és a dobogón. A Primavera a sport szerelmeseinek frissítő jóbarátja, amire mindenkor, mindenhol lehet számítani.



A megfelelő egyensúlyt képviselő víz

A Primavera alacsony ásványi anyag tartalmával egyesíti magában a különféle ásványok és ásványi sók finom harmóniáját, hogy hozzájáruljon a test egyensúlyához, tisztításához és regenerálásához. A jó közérzethez, az energikus működéshez és az egészséges pszichológiai és fizikai funkciók fenntartásához nélkülözhetetlen a megfelelő arányú ásványi anyagokat és ásványi sókat tartalmazó víz fogyasztása. A Primavera a benne levő ásványi anyag tartalom kombinációjának köszönhetően egy megfelelő egyensúlyt képviselő víz.



Primavera sport

Milliók futnak, úsznak, kerékpároznak, sportolnak naponta szerelemből, szenvedélyből, vagy csak azért, mert nekik így kerek az élet. A Primavera egy segítő társ, a frissítő jóbarát a nehéz helyzetekben és felemelő pillanatokban egyaránt.