Az új korszak ugyanúgy tartogat kihívásokat és lehetőségeket egyaránt. A járvány hatására a globális ellátás helyét a lokális ellátás vette át, felértékelődött a helyi termékek, szolgáltatások szerepe és előtérbe került a bizalom szerepe. Új technológiák, új kereskedelmi útvonalak születtek, ugyanakkor felértékelődött a személyesség szerepe, a szociális háló, a család fontossága, miközben nőtt a távolságtartás. Megváltozott a munkához való hozzáállásunk. A digitális kapcsolattartás és a távmunka megoldások új lehetőséget nyitottak, újra értelmezték a távmunka fogalmát. Megváltozott a család és munka egyensúlya, amelyben a család egyre fontosabb lesz. Előtérbe kerültek az élhető középvárosok, kertvárosok, ahol minden könnyen elérhető. A távmunkával felszabaduló idő következtében módosultak a bevásárlási és szabadidő eltöltésének szokásai. Lényegessé váltak a városi oázis, a zöld területek, a szabadtéri időtöltések terei.